Diferents activitats per nivells (P3, P4 i P5)

 Diferents activitats per nivells:
E.I  3 anys
-       Dossier del treball dels noms dels nens de la classe (la meva primera lletra, les lletres del meu nom, les primeres lletres dels meus companys...les punxo, enganxo gomets, les ressegueixo, les compto, etc.)
-       Presentació de totes les lletres de l’abecedari (per exemple: amb vagons de tren)

-      Les dites.
-      La data a la pissarra.


-       Raco de les estacions

-       Racó a la classe dels títols dels contes treballats.


-       Racó a classe dels poemes treballats.
-       Racó a classe de cançons treballades.

-       Notes d’aniversari: copiar el nom del que convida i signar amb el propi nom.
-       Comunicacions a les famílies: signen. Depenent del nivell poden completar el text amb alguna paraula.
-       Cartes: Dictat a l’adult .Carta convidant la castanyera. Carta al patge reial.
-       Joc de relacionar foto-nom. (Dels nens/es de la classe).



-       Projecte del nom de la classe.

- Projecte anual de centre
  
-  Abecedari amb la foto i el nom a sota dels nens i nenes que tenen aquesta lletra.

-   Aventurers. Els nens han de  buscar una determinada inicial (treballar totes les lletres) a paraules, cartells, rètols, contes... de la classe i fotografiar-la. Posteriorment el mestre portaria una fotografia d'aquesta lletra relacionada amb els noms de la classe que la tinguin com a inicial i amb altres paraules (amb la seva imatge corresponent). Com a última part d'aquesta activitat resseguir aquesta lletra i finalment provar de fer-ho sols.
E.I 4 anys
-      Escriptura del propi nom i cognom.
-      Dictat a l’adult de la data diària. Copia.
-      Presentació- repàs de l’abecedari mitjançant el tren. Una vegada col·locat cada vagó amb els noms dels nens/es, es fa incís en el so de la lletra i es pensen o es busquen al diccionari paraules que comencin per aquell so. De totes les paraules escrites a la pissarra copien 3, 4... depenent del nivell i ritme de cada nen/a.
-       Comunicacions a les famílies  (com a P3) 
-      Racons : els mateixos de P3.  
-      Racó de retallar aprofitant les festes tradicionals del Nadal i del Carnaval i els catàlegs de joguines i disfresses.
-      Treballs amb diferents tipus de textos:
        . Nom del mes de l’any.
          . Contes.
          . Receptes.
          . Cartes.
     
- Projecte del nom de la classe.  

E.I 5 anys
-       Escriptura del propi nom i cognoms (Pal i lligada).


-       Data. Dictat a l’adult.
-       L’abecedari. Treballarem totes les lletres de l’abecedari. Presentació de les lletres en lletra de pal i lletra lligada.
      Els nens/es han de pensar paraules que comencin per aquesta lletra.                     
-       Penjarem el nom (en lletra de pal i lligada) i el dibuix.
-       La dita del mes. (Còpia,  completar dita, reconstrucció segmentada segons nivell, escriptura individual o per parelles).
-      Inventa: a partir d'una fotografia han d'inventar una frase (comptar les paraules, les lletres, separació de paraules, etc.)

-      Aprofitar l'entorn més proper i divers per desenvoupar activitats de lectoescriptura. Com per exemple el sorral del pati o amb fang, xocolata, farina...


-       El conte
Escriptura del títol (Reconstrucció, segmentació segons nivell, escriptura col·lectiva i còpia posterior, reescriptura per parelles i/o individual)
. Noms de personatges (individual i/o per parelles).
. Correspondència: personatge-dibuix, personatge-títol, títol-dibuix.
. Dictat a l’adult d’un tros del conte.
. Reescriptura d’un tros del conte.
. Explicació del conte als companys.
. Lectura en veu alta d'una part del conte.

-       Poemes
Que l’aprenguin de memòria.
. Reescriptura (dictat a l’adult del poema i del títol)
. Que escriguin el títol (demanarem sempre depenent del nivell). Amb llapis, amb lletres de confegir. Per parelles o grups de 3.
. Escriptura d’algun vers, o paraula dintre del poema.
. Creació entre tots d'un poema.
-       Cançons.
. Diferenciar entre diferents sistemes de representació (música-escriptura)
.Relacionar títol amb cançó.
. Encerclar certes paraules que indiqui el o la mestra .
. Aprendre la cançó.

-       Logotips. Anuncis, diaris.
. mirar revistes i diaris per buscar anuncis.
. portar productes de casa per veure el logotip, esbrinar què diu, llegir-ho, etc.
. Crear entre tots un anunci o logotip.
. Portar el diari a classe llegir-ho i crear un racó del diari per veure quines parts té.
-       Receptes
. Escriptura del títol.
. Llista d’ingredients (col·lectiva, individual, per parelles).
 .Relacionar dibuix amb ingredient.
. Escriptura per parelles del procés d’elaboració o part del procés.

- Embarbussament
.llegir col·lectivament embarbussaments.
. creació conjunta d'un embarbussament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada