Escrivint i llegint.
Demanant als nens que escriguin, interpretin, contrastin, comparin, discuteixin, desxifrin...
A partir del seu nivell de desenvolupament, pensarem activitats que els siguin adients i els ajudin a passar al nivell següent.
A partir de diferents tipus de paraules i textos:
- Activitats amb els Noms propis.
- Activitats amb altres noms.
- Activitats amb Títols, Dites (frases),... (Text fixe).
- Activitats amb el Conte.
- Activitats amb Poesies i Cançons (Text fixe).
- Activitats amb Diaris, Revistes i Logotips.
- Activitats amb Cartes , Notes i Comunicacions.
- Activitats amb Receptes .
- Programar activitats el màxim relacionades amb les necessitats d’ús del llenguatge escrit.
- Afavorir la interacció i potenciar els recursos i l’intercanvi dels alumnes. Socialització d’informació.
- El nivell de l’alumne o grup d’alumnes al qual van dirigides.
A l'hora de llegir, hem de tenir en compte al planificar les activitats, treballar els tres aspectes de tot bon lector, al plan: ensenyar a llegir, llegir per aprendre i el gust per la lectura.
Les activitats sempre han de tenir un objectiu que han de conèixer els nens i nenes, han de saber per què ho fa no perquè ho diu el mestre, han d’estar contextualitzades i, si pot ser partir dels seus interessos, fomentant la participació i l’activació dels coneixements previs, donant el temps necessari a cada nen i no forçar el seu procés hi ha estudis que demostren que voler aconseguir un lector abans de que estiguin preparats han causat un gran fracàs i un endarreriment del seu procés, així com problemes més greus.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada