Objectius
1r Nivell: Pas d’indiferenciat a diferenciat.
- Aprendre a escriure el seu nom i a reconèixer el nom dels seus companys. (També poden escriure el dels companys copiant-lo).
- Augmentar el repertori de grafies que coneix i que pot escriure.
- Prestar atenció a les característiques dels noms (quantitatives i qualitatives, quines/quantes ) per comparació entre noms.
- Adonar-se de les formes i les direccions de les grafies.
- Observar les diferències entre imatge i text.
- Reconèixer i comparar paraules per la llargada, per les lletres que hi ha, per semblances amb els seus noms,...
- Diferenciar les lletres d'altres formes (números, dibuixos...)
- Mostrar interès en l'escriptura i la lectura (o algun objectiu de caràcter més actitudinal que parli de la motivació)
- Adonar-se que escrivim el que sona.
- Segmentar l’emissió sonora mentre escriuen.
- Establir correspondència sil·làbica a l’ escriure. (Un cop de veu, una grafia).
- Fer la correspondència amb valor sonor convencional.
- Mostrar interès en l'escriptura i la lectura (o algun objectiu de caràcter més actitudinal que parli de la motivació)
3r Nivell: Quan produeixen segons un nivell sil·làbic per passar a sil·làbic- alfabètic i alfabètic).
- Fer anàlisi fonètica de l’emissió sonora mentre escriu.
- Establir correspondència alfabètica a l’ escriure: un so/ una grafia, progressivament.
- Fer la correspondència amb VSC.
- Confrontar l’escriptura espontània segons la hipòtesi sil·làbica amb l’escriptura alfabètica que aportaran els models o el propietari del nom (comparar, contrastar, adonar-se de les que falten, on van escoltar i analitzar els sons que no ha escrit).
- Mostrar interès en l'escriptura i la lectura (o algun objectiu de caràcter més actitudinal que parli de la motivació)
- Iniciar la separació de paraules a la frase.
- Començar a fer prendre consciència de les arbitrarietats ortogràfiques de l’ escriptura.
- Mostrar interès en l'escriptura i la lectura (o algun objectiu de caràcter més actitudinal que parli de la motivació).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada