Objectius


Objectius




1r Nivell: Pas d’indiferenciat a diferenciat.
  • Aprendre a escriure el seu nom i  a reconèixer el nom dels seus companys. (També poden escriure el dels companys copiant-lo).
  • Augmentar el repertori de grafies que coneix i que pot escriure.
  • Prestar atenció a les característiques dels noms (quantitatives i qualitatives, quines/quantes ) per comparació entre noms.
  • Adonar-se de les formes i les direccions de les grafies.
  • Observar les diferències entre imatge i text.
  • Reconèixer i comparar paraules per la llargada, per les lletres que hi ha, per semblances amb els seus noms,...
  • Diferenciar les lletres d'altres formes (números, dibuixos...)
  • Mostrar interès en l'escriptura i la lectura (o algun objectiu de caràcter més actitudinal que parli de la motivació)
2n Nivell: Quan produeixen segons un nivell diferenciat per passar a sil·làbic.
  • Adonar-se que escrivim el que sona.
  • Segmentar l’emissió sonora mentre escriuen.
  • Establir correspondència sil·làbica a l’ escriure. (Un cop de veu, una grafia).
  • Fer la correspondència amb valor sonor convencional.
  • Mostrar interès en l'escriptura i la lectura (o algun objectiu de caràcter més actitudinal que parli de la motivació)
VSC ( Primer vocals).
 3r Nivell: Quan produeixen segons un nivell sil·làbic per passar a sil·làbic- alfabètic i alfabètic).
  • Fer  anàlisi fonètica de l’emissió sonora mentre escriu.
  • Establir correspondència alfabètica a l’ escriure: un so/ una grafia, progressivament.
  • Fer la correspondència amb VSC.
  • Confrontar l’escriptura espontània segons la hipòtesi sil·làbica amb l’escriptura alfabètica que aportaran els models o el propietari del nom (comparar, contrastar, adonar-se de les que falten, on van escoltar i analitzar els sons que no ha escrit).
  • Mostrar interès en l'escriptura i la lectura (o algun objectiu de caràcter més actitudinal que parli de la motivació)
 4r Nivell: Quan facin produccions de nivell sil·làbic-alfabètic avançat i alfabètic.
  • Iniciar la separació de paraules a la frase.
  • Començar a fer prendre consciència de les arbitrarietats ortogràfiques de  l’ escriptura.
  • Mostrar interès en l'escriptura i la lectura (o algun objectiu de caràcter més actitudinal que parli de la motivació).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada