Criteris d'avaluació

Criteris d'avaluació

  1. 1.    Avaluació Inicial.
Per ajustar millor la intervenció pedagògica a les característiques dels nens/es s’ha de precisar, primer, els seus coneixements previs.
Els  passarem una prova que consisteix en:
Anem cridant un per un els nens/es , li donem un full en blanc i un llapis i li diem que escrigui el seu nom. Tot seguit li demanem que escrigui unes paraules que li anirem dient. Aquestes paraules poden ser:

-       papallona, esquirol, tigre, gat. En acabar li proposem que escriguin una frase: el gat beu llet.
-       bicicleta, pilota, cotxe, tren i la nena juga a pilota.
-       Xocolata, galeta, pinya, mel i la nena menja xocolata.

Aquest dictat està pensat per a provocar que el nen manifesti les seves hipòtesis sobre el llenguatge escrit. D’aquesta manera, interpretant les produccions, podem ubicar cada nen en el nivell on es troba a nivell de lecto-escriptura: Pre-sil·làbic, Sil·làbic, Sil·làbico-alfabètic i el quart Alfabètic. (Cadascú d’aquests nivells se subdivideixen en d’altres més específics. Mirar graella d’avaluació).

  1. 2.    Avaluació contínua i formativa.
S’ha de realitzar durant el procés d’aprenentatge.
L’avaluació la duen a terme totes les persones educadores, es concreta a partir d’una observació constant i sistemàtica del procés d’aprenentatge . Es requereixen instruments que la faran factible, com llibre de notes, guies d’observació , diari d’aula,... Aquests instruments permeten recollir de manera organitzada les dades que informen sobre l’evolució dels nens/es  durant el curs.
L’avaluació, doncs, serà continua, estarà integrada en el procés educatiu i constituirà un instrument d’acció pedagògica.
Ítems per avaluar la graella d'avaluació:
1r Nivell: Pas d’indiferenciat a diferenciat.
- Coneix el seu nom i el dels altres?
- Coneix les grafies treballades?
- És capaç  de compara quantitativament i qualitativament els nom?
- S'adona de les formes i les direccions de les grafies?
- Observa diferències entre text i imatge
2n Nivell: Quan produeixen segons un nivell diferenciat per passar a sil·làbic.
- S' adona que escrivim el que sona?
- Segmenta l'emissió sonora?
- Estableix correspendència sil·làbica al escriure?
 3r Nivell: Quan produeixen segons un nivell sil·làbic per passar a sil·làbic- alfabètic i alfabètic).
- Realitza l'analisi fonètica de l'emissió sonora quan escriu?
- Estableix correspondència alfabètica al escriure?
- S'adona dels erros en l'escriptura amb un model donat?
 4r Nivell: Quan facin produccions de nivell sil·làbic-alfabètic avançat i alfabètic.
- S' inicia en la separació de paraules a la frase?
- S' inicia en les arbitrarietats ortogràfiques?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada